آیا به دنبال بهتر کردن استایل خود با گوشواره های متناسب با مدل صورتتان هستید؟ گاهی شاید متوجه این موضوع شده باشید که یک گوشواره برای یک نفر خیلی خوب است و برای یک نفر دیگر نه. اما چرا؟ این متفاوت بودن از کجا می آید؟ علاوه بر مدل مو و مدل لباس، زیبا شدن یا نشدن یک گوشواره بر روی یک چهره به شکل صورت نیز بستگی دارد. در این راهنما، به بررسی نحوه انتخاب گوشواره متناسب با شکل صورت می‌پردازیم. چه  چهره‌ای گرد، چه قلبی، چه مربعی، چه الماسی و چه بیضوی دارید، فرقی نمی کند، ادامه مطلب را با نکات تخصصی در خدمت شما هستیم تا به شما کمک کنیم مناسب ترین گوشواره را برای خود انتخاب کنید.

اهمیت شکل چهره

اهمیت شکل چهره

شکل صورت شما نقشی حیاتی در تعیین این دارد که کدام گوشواره با چهره شما بهترین همخوانی را خواهد داشت. گوشواره مناسب می‌تواند نقاط قوت صورتتان را برجسته کند و به تناسبات چهره شما تعادل دهد، در حالی که انتخاب نادرست ممکن است توجه دیگران را به ویژگی‌هایی که تمایل به کم تر نشان دادن آن ها هستید، جلب کند.

انواع فرم صورت

  • فرم صورت بیضی شکل (Oval face shape)
  • فرم صورت مربع شکل (Square face shape)
  • فرم صورت مستطیل شکل (Rectangular face shape)
  • حالت صورت گرد (Round face shape)
  • فرم صورت الماسی (لوزی) (Lozenge-shaped face shape)
  • فرم صورت قلبی شکل (Heart-shaped face shape)
  • فرم صورت مثلثی (Triangular face shape)

چهره گرد: گوشواره‌های بلند و آویزان

اگر چهره‌ای گرد دارید، احتمالا هدف شما افزودن چند خط عمودی برای کمی دراز نشان دادن چهره‌تان است تا تعادل به صورتتان برگردد. از این رو گوشواره‌های بلند و آویزان بهترین انتخاب برای شماست.

این مطلب را هم بخوانید
پلاتین چیست؟ کاربرد پلاتین در طلا و زیورآلات

چهره شکل قلبی: گوشواره‌های نزدیک به چهره

برای کسانی که چهره شکل قلبی دارند، احتمالا هدف این باشد که به گونه‌های بزرگ و دهان و چانه باریک خود تعادل بدهند. از این رو گوشواره‌های نزدیک به چهره مانند گوشواره‌های مهره‌ای به آن ها کمک می‌کنند. از گوشواره هایی با طراحی‌های بیش از حد عریض یا بلند خودداری کنید، زیرا می‌توانند بخش بالایی چهره‌تان را بیش از حد برجسته کنند.

چهره مربعی: لبه‌های متوسط تا بلند و گرد

چهره‌های مربعی دارای فک پهن و پیشانی و گونه‌هایی با اندازه یکسان هستند. برای نرم‌تر کردن زوایا، از گوشواره‌های با لبه‌های متوسط تا بلند و گرد استفاده کنید. حلقوی‌ها و گوشواره‌های آویزان بلند می‌توانند به شکل کلی شما خمیدگی اضافه کنند.

چهره الماسی: گوشواره های نزدیک به گوش یا با پایین پهن‌تر

چهره‌های شکل الماسی دارای پیشانی و فک باریک با گونه‌های بزرگ هستند. گوشواره‌هایی که نزدیک به گوش هستند مانند گوشواره‌های مهره‌ای یا پهن‌تر در پایین مانند گوشواره‌های قطره‌ای، می‌توانند به طرز زیبایی این مدل چهره را متعادل کنند.

چهره بیضوی:  همه‌چیز!

اگر دارای چهره‌ بیضوی هستید، در این مورد خیلی خوش شانس می باشید. زیرا انواع گوشواره به چهره شما می خورد. شما می‌توانید انواع سبک‌های گوشواره را امتحان کنند. از مهره‌ها تا حلقوی‌ها و از گوشواره‌های چند شاخه تا آویز، شما دارای آزادی برای تست گوشواره با طرح‌های مختلف هستید.

گوشواره متناسب با شکل صورت را گام به گام انتخاب کنید!

گوشواره متناسب با شکل صورت

  1. شناسایی شکل چهره خود: تعیین کنید که آیا چهره‌تان گرد، شکل قلبی، مربعی، الماسی یا بیضوی است، با نگاه به تناسبات پیشانی، گونه‌ها و فک.
  2. ویژگی‌های خود را درک کنید: ویژگی‌هایی که می‌خواهید برجسته کنید و ویژگی هایی که می‌خواهید به آن ها تعادل دهید یا از چشم دور کنید را تشخیص دهید.
  3. بلندی (طول) چهره را در نظر بگیرید: گوشواره‌های بلند، چهره را بلندتر می‌کنند، در حالی که گوشواره‌های کوتاه، توجه را به مناطق خاصی جلب می‌کنند.
  4. عرض صورت را مد نظر داشته باشید: گوشواره‌های پهن‌تر می‌توانند به عرض چهره‌های باریک اضافه کنند، در حالی که طراحی‌های باریک‌تر می‌توانند چهره‌های پهن را بلندتر نشان دهند.
  5. تقارن مهم است است: مطمئن شوید که گوشواره‌هایی که انتخاب می‌کنید، تقارن شکل چهره‌تان را حفظ می‌کنند.
  6. هماهنگی با مدل موها: در نظر بگیرید که مدل موی شما چگونه با گوشواره‌ها در تعامل است. موهایی با قد کوتاه گوشواره‌ها را بیشتر برجسته می کنند، در حالی که موهای بلند ممکن است بخشی از گوشواره ها را پوشش دهند.
این مطلب را هم بخوانید
گران ترین حلقه ازدواج؛ با مشهورترین حلقه های ازدواج آشنا شوید...

نتیجه‌گیری

گوشواره‌ها چیزی بیش از تزئینات هستند؛ آنها می توانند به توسعه شخصیت و استایل شما کمک کنند. با انتخاب گوشواره‌های مناسب برای شکل چهره‌تان، می‌توانید زیبایی طبیعی خود را تقویت کنید و بصورت جسورانه‌ای در دنیای مد پیش ببرید. به یاد داشته باشید که قرار نیست شما فقط ترند را دنبال کنید، بلکه باید به دنبال یافتن چیزی باشید که بیشترین تطابق را با چهره شما داشته باشید. منحصر به فرد بودن خود را بپذیرید و گوشواره‌ای را انتخاب کنید که چهره تان را درخشان کند!